I lärarhandledningen till Teorier om människan ger vi olika ingångar till föreställningen. Att för- eller efterarbeta en scenkonstupplevelse är ingen nödvändighet, upplevelsen av scenkonstverket är det som är centralt. Men genom att samtala om verket, vad klassen såg och krockas med dess filosofiska spörsmål kan den egna upplevelsen i sig växa och bli större.
Teorier om människan är en föreställning där orden är centrala. Orden som inte sägs, eller sägs men landar fel. Det är en föreställning om vänskap, om ensamhet, om kärlek precis där i tonårens mitt.
I lärarmaterialet hittar du olika ingångar till att diskutera vidare utifrån filosofiska frågeställningar eller konstnärlig upplevelse. Men det går alldeles utmärkt att bara komma hit och uppleva ett scenkonstverk och låta det få flyga vidare i var och en helt fritt.
Läs och se en intervju med dramatikern bakom Teorier om människan.
Läs och se!Här hittar du frågor kopplade till föreställningen.
Frågor kopplade till föreställningenAtt samtala om en scenkonstupplevelse i grupp.
Att prata scenkonst