Annonser, brev, direktreklam, spårvagnsreklam, twitter, trailer, affischer, utbudsträffar, flyers, provpublik, hemsidan, press, facebook...
Listan kan göras lång över alla kanaler som används för att marknadsföra en teaterföreställning. Alla insatser samordnas i en kampanjplan.
Kampanjtexten och kampanjbilden skapar en identitet för pjäsen och används i allt kommunikationsmaterial. Dessutom ska varje pjäs få en plats i teaterns sammanlagda marknadsföring - det ska synas att pjäsen spelas just på Backa Teater.
Här nedan finns ett bildspel med olika kampanjbilder som har tagits fram till pjäser på Backa Teater.
Det finns många saker som avgör vilka idéer och manus som vi beslutar att göra föreställningar av.
Läs mer om vilka idéer som blir färdiga produktioner
Det är mycket som behöver koordineras för att arbetet med en föreställning ska fungera.
Läs mer om vad som krävs för att en föreställning ska bli till
En scenograf tolkar texten - manuset - och designar ett scenrum utifrån det.
Läs mer om scenografi och scenbygge
Att jobba med mask och kostym kan vara att förstärka eller förhöja med små medel.
Läs mer om mask och kostym
Det går inte att berätta om en föreställning hur som helst.
Läs mer om att marknadsföra teater
Repetitionerna kan se ut på många olika sätt, men de har alltid en tydlig deadline.
Läs om repetitionerna inför premiär
På Backa Teater har vi fem musiker som ofta spelar live på föreställningarna.
Läs mer om att jobba med musik och ljud